Milan Stašević

Milan Stašević je rođen 1946. godine u selu Vojvoda Stepa u Banatu. Živi i stvara u Beogradu. Još u ranom detinjstvu je želeo da postane vajar. Bio je opčinjen Renesansom. Zimi je vajao od snega Mikelanđelovog Mojsija, tokom suhomrazice prskao je skulpturu vodom da deluje kao mermerna, a na dnevnom suncu ona bi se otapala i nestajala. Glina je bila sledeći materijal u ovim vajarskim iskušenjima, a posle portreta junaka iz narodnih pesama, u sedmom razredu osnovne škole, uradio je portrete marksista i direktora škole. Tim ranim radovima obezbedio je stipendiju za umetničko školovanje u Beogradu.

.

Diplomirao je i magistrirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Kontinuirano posvećen stvaralaštvu izlaže slike, crteže i grafike samostalno i na kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Stručna tela i kritičke recenzije donela su autoru nagrade i priznanja, a radovi se nalaze u mnogim kolekcijama.

.

Poziciju profesora crtanja na Akademiji umetnosti u Novom Sadu razumeo je kao sopstveni kreativni izazov insistirajući da studenti osvoje svoj stvaralački prostor. U tom procesu rada sa studentima nastojao je da prepozna, otkrije i podrži njihov najjači personalni identitet.

.

Tematski i stilski Staševićevo likovno stvaralaštvo oslanja se na arhetipsko, zavičajnu matricu, pećinske crteže, piktograme… U slojevitim poetičkim ciklusima autor ponire u svet mitskog, simboličkog, imaginarnog, oniričkog. Sadržaji ove svedene figuracije čitljivi su u zoomorfnim i biomorfnim motivima, poljima, kućama, figurama, astrološkim simbolima, znacima ravničarske senzibilnosti. U ovoj ikonografiji sublimišu se iskustva citatnosti i aluzija na praistoriju, renesansu i modernu umetnost. Ritmičkim ponavljanjem znakova i fragmenata iznova se generiše siže novih likovnih celina.

.

Ljilja Ćinkul